Tuesday 20 August 2013

Day 8-12 It's getting interesting

Find the German version below // Deutsche Version siehe unten
 
Well refreshed after my short vacation in Greece I took up my work on my project. It's getting really interesting as I come to topics I haven't learned in a few languages yet and my comparison of grammar gets deeper and deeper. I will soon start to post about some discoveries.
 
What did I work on during the last four project days?
 
  • possessive pronouns
  • preposition "for": para/por - pour - per
  • irregular verbs in present tense
  • comparative/superlative of adjectives
  • near future and some verbal constructions
  • dialogs 4+5 + vocabulary in my workbooks
  • expressing the time
 
 
 
 
 
Current language level
 
During vacation I was reading a lot and I also tried to read in Italian. One book was a collection of short crime stories by an Italian author. I read four or five stories and could understand more or less what it was about. But honestly said, I did not understand as I much as I hoped to. It seems that authentic literature without knowing the book from another language is at this point a bit to early for me. But I also read a nice bilingual book with short stories about Italy and its regions what was first of all quite interesting but it was also more motivating than the because I could switch between the Italian text and the German translation when necessary and I was even able to read a lot of paragraphs without help of the German text, as the language level is adapted to beginners of Italian.
 
So I'm quite satisfied with my current level of Italian but even more motivated to move on and learn more!
 
I also read a children's book in French, you might know Petit Nicolas? :) The book was really easy to understand and it seems my passive skills required from school are still there - yipieeeee

Next steps
 
Chapter 6 of my Portuguese books contains the personal pronouns in all cases. I'm looking forward to that, it's a new topic for me, also in Italian. In addition, a few more small things will occur, but what I'm desperately waiting for is past tense. I don't know any past tense in Portuguese but it's so important so I can't wait to come to this in chapter 9 :)


Tag 8-12 Langsam wird's interessant

 
Nach meinem kurzen Urlaub in Griechenland arbeite ich jetzt fleißig an meinem Projekt weiter. Es wird langsam richtig interessant, denn zum einen kommen jetzt öfters Themen, die ich in ein paar Sprachen noch nicht kann, zum anderen tauche ich immer mehr in den Sprachvergleich ein. Was ich dabei so entdecke, werde ich hier bald posten.
 
Woran habe ich in den letzten Projekttagen gearbeitet?
 
  • Possessivpronomen
  • Präposition "für": para/por - pour - per
  • weitere unregelmäßige Verben im Präsens
  • Steigerung der Adjektive
  • nahe Zukunft und ein paar Verbalperiphrasen
  • Dialoge 4+5 sowie die Vokabeln aus meinen Arbeitsbüchern
  • Ausdruck der Uhrzeit
 
 

Aktuelles Level
 
Im Urlaub habe ich viel gelesen, dabei auch ein bisschen auf Italienisch. Ein Buch war eine Sammlung von Kurzkrimis eines italienischen Autors. Ich habe vier oder fünf dieser Kurzgeschichten gelesen und mehr oder weniger verstanden, worum es gibt. Aber ehrlich gesagt, habe ich nicht so viel verstanden, wie ich es mir gewünscht hätte. Es scheint wohl, dass Originalliteratur, wenn ich das Werk nicht schon kenne, wohl noch ein bisschen zu früh für mich ist. Aber ich habe auch nettes zweisprachiges Buch über Italien und seine Regionen gelesen. Das war sehr interessant und vor allem auch motivierend. Man kann ja immer rechts die deutsche Übersetzung mitlesen, was ganz hilfreich ist. Ich konnte aber auch einige Absätze ganz ohne Nachschauen lesen, lag aber auch daran, dass das Sprachniveau in diesem Buch an Anfänger anpasst war.
 
Aber ich bin recht zufrieden mit meinem aktuellen Level und natürlich umso motivierter noch mehr zu lernen :)
 
Außerdem habe ich ein französisches Kinderbuch gelesen, ihr kennt doch sicher Petit Nicolas? Das Buch war sehr einfach zu verstehen und es sieht wohl so aus, als wären meine passiven Französischkenntnisse aus der Schulzeit noch da, juhuuu :)
 
Was kommt als Nächstes?
 
Im 6. Kapitel meines Portugiesischbuches kommen jetzt die Personalpronomen in allen Fällen. Ich freu mich schon, denn die kenne ich weder in Portugiesisch noch in Italienisch. Außerdem kommen noch ein paar andere kleine Dinge, aber was ich jetzt dann endlich lernen will, ist die Vergangenheit. Ich kann keine einzige Vergangenheitszeit auf Portugiesisch und dabei ist das so ein wichtiges Thema. Also freue ich mich schon auf Kapitel 9 :)
 

No comments:

Post a Comment